Grootste assortiment
Gratis retourneren
Achteraf betalen
The Feedback Company
Inloggen0

MEGA KORTING! Bijna alle items 50% korting! Announcement link text

MEGA KORTING! Bijna alle items 50% korting! Announcement link text

Door Tienka van Campenhout, 27 maart 2022

Yoga tijdens je zwangerschap

Yoga tijdens je zwangerschap

Zwanger zijn is een van de mooiste fases in je leven. Maar soms voelt het niet altijd zo. Tijdens de zwangerschap gebeurt er ontzettend veel in én met je lichaam. De veranderingen die plaats vinden tijdens een zwangerschap kunnen klachten met zich meebrengen zoals vermoeidheid maar ook emotionele gevoelens zoals angst voor de bevalling en onzekerheid. Klachten waar je je niet fijn door kunt voelt. Yoga tijdens de zwangerschap kan hierbij een handje helpen om die negatieve gevoelens even te vergeten en je beter te laten voelen in je eigen lichaam.


 

Voordelen van yoga 

Wat zijn nou de voordelen van yoga tijdens de zwangerschap? Veel mensen denken dat yoga een beetje zweverig is maar het is juist een goede manier om de hartslag en bloeddruk te verlagen, je ademhaling te verbeteren, stress te verminderen, je krampen te verlichten, de stoelgang te verbeteren en je spieren te versterken. Door yoga leer je bewuster te worden van de ademhaling en wat dit met je lichaam doet. Je kunt zelf je lichaam en gevoel beïnvloeden door gebruik te maken van je ademhaling. Daarnaast bereiden de verschillende yoga houdingen je voor op de bevalling en kun je de ademhalingstechnieken tijdens de bevalling toepassen om weeën zo goed mogelijk op te vangen.

Klachten opvangen met yoga

Een veel voorkomende klacht tijdens de zwangerschap is lage rugpijn. De houding van je lichaam verandert tijdens de zwangerschap waardoor er lage rugpijn kan ontstaan. Tijdens yoga wordt er geleerd hoe je hier op een goede manier mee om kunt gaan. Het regelmatig beoefenen van yoga zal je ruggengraat niet alleen soepel houden maar versterkt het juist ook waardoor je de rugpijn gemakkelijker kunt opvangen.

 

Tips 

  • Draag gemakkelijke en/of loszittende kleding die niet knelt;
     
  • Het is belangrijk om altijd naar je eigen lichaam te blijven luisteren;
     
  • Begin langzaam en rustig aan met de yoga poses;
     
  • Voorkom houdingen in rugligging in het derde trimester;
     
  • Drink voldoende voor, tijdens en na de les.


Bekijk onze shirts en broeken die geschikt zijn voor yoga!




Contactformulier

Laat een bericht achter

* Verplichte velden
Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »