Grootste assortiment
Gratis retourneren
Achteraf betalen
The Feedback Company
Inloggen0

MEGA KORTING! Bijna alle items 50% korting! Announcement link text

MEGA KORTING! Bijna alle items 50% korting! Announcement link text

Door Tienka van Campenhout, 11 februari 2022

Zwanger en sporten

Zwanger en sporten

Een lange wandeling of een uurtje zwemmen is ontzettend goed voor jou en je baby. Tijdens een zwangerschap kun je je sneller moe voelen maar door meer te bewegen krijg je juist meer energie, voel je je sterker en blijft je uithoudingsvermogen op peil. Sportte je al veel voor je zwangerschap dan kun je dit gerust blijven doen. Er zijn een aantal sporten die tijdens een zwangerschap niet geadviseerd worden vanwege de veiligheid, zoals  vechtsporten, wintersporten,  en balsporten. Een aantal geschikte sporten tijdens je zwangerschap zijn bijvoorbeeld yoga of pilates maar ook wandelen, fitness, dansen en fietsen zijn goed voor je lichaam. 

 

7 tips

  1. Voordat je begint te sporten is het belangrijk om een uur van te voren iets te eten met veel koolhydraten;
  2. Sport je onder leiding van een instructeur of leraar, licht deze dan in over je zwangerschap;
  3. Draag altijd comfortabele sportkleding die geschikt is voor zwangere vrouwen;
  4. Zorg voor voldoende water vóór, tijdens en ook na het sporten;
  5. Leg de lat niet te hoog voor jezelf en ben tevreden met het resultaat dat je bereikt;
  6. Zorg ervoor dat je geen buikspieren traint, omdat deze tijdens de zwangerschap naar de zijkant verplaatsen om meer ruimte te maken voor je baby;
  7. Onze belangrijkste tip: luister altijd goed naar je eigen lichaam!

De voordelen van sportenActive Mama zwangerschaps sportkleding

Er wordt vaak gezegd dat sporten niet goed is voor je baby maar gelukkig is dit niet helemaal waar. Tenzij je last hebt van je bekken of andere complicaties, is het juist heel erg goed om te bewegen als je maar naar je eigen lichaam luistert.


Wat zijn nou de voornaamste voordelen?

  • Je voelt je veel fitter tijdens de zwangerschap;
  • Je hebt minder last van de zwangerschapskwaaltjes;
  • Tijdens de bevalling is een fit lichaam een hulpmiddel;
  • Het herstel na de bevalling gaat sneller;
  • Én je bent weer sneller de ‘oude’ na je zwangerschap.


Genoeg redenen dus om heerlijk te bewegen! Bekijk de collectie!

 

Contactformulier

Laat een bericht achter

* Verplichte velden
Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »